Tuesday, March 16, 2010

Sambutan Maulidur Rasul



Shah Alam, 27 Feb 2010 – Seramai 40 orang kontinjen daripada Ikatan Muslimin Malaysia Cawangan Shah Alam Klang telah menyertai Perarakan Sempena Sambutan Maulidur Rasul 1431 Hijrah Peringkat Kariah Seksyen 13.

Perarakan yang bermula sekitar jam 9 pagi ini turut diisi dengan salam dan selawat oleh para peserta yang cukup bersemangat terdiri daripada pelbagai peringkat usia rata-ratanya penduduk sekitar kariah.

Sambutan ini juga turut diserikan dengan persembahan nasyid, bacaan sajak, kuiz, zikir dan selawat. Bagi pertandingan perarakan, ISMA Shah Alam Klang memenangi tempat kedua daripada 9 kontijen yang terlibat dalam perarakan ini.

Sambutan Maulidur Rasul ini diteruskan dengan ceramah perdana pada waktu malamnya oleh Ustaz Azrin b Samsudin selaku Ketua Pembangunan Sumber Manusia Cawangan (ISMA) dengan tajuk “Berukhuwwah Cara Rasulullah SAW”. Ceramah ini berjaya menarik hampir 100 orang jemaah lelaki dan wanita sekitar taman.
Semoga program seperti ini dapat mencambahkan lagi kasih dan sayang kita kepada nabi junjungan, Nabi Muhammad SAW di samping menghayati dan mengamati peribadi baginda buat tauladan seluruh ummah.

No comments:

Post a Comment