Monday, August 30, 2010

Taktik Menculik kanak2 di Shopping Complex

SILA AMBIL IKHTIBAR ATAS APA YANG BERLAKU...Tajuk : Helah MenculikKanak-Kanak Di Carrefour JBSubject : Child Kidnap Trick in Carrefour, JBJika anda tiada anak kecil pun, tolong sebarkan maklumat ini kepada sesiapasahaja... Kita tidak tahu entah siapa yang dapat diselamatkan denganmenghantar e-mel ini. Tolong beri sedikit masa dan hantar kepada kawan yangada anak-anak dan cucu-cucu... Terima Kasih.

Kita mahu berkongsi apa yang berlaku hari ini semasa berbelanja di CarrefourJB. Seorang ibu sedang membongkok untuk membelek-belek daging, dan apabilaberpusing mendapati anak perempuannya berusia 4 tahun telah hilang. Sayaberdiri betul-betul bersebelahan dengan si ibu, sementara si ibu tadi terusmemanggil-manggil anak perempuannya tapi hampa.

Saya meminta seorang pekerja lelaki Carrefour untuk umumkan kehilangantersebut melalui sistem pembesar suara. Beliau terus melakukannya apabiladiminta berbuat demikian, dan kemudian terus meninggalkan saya untuk membuatpanggilan telefon. Panggilan itu untuk memaklumkan supaya semua pintu danpagar dikunci menggunakan kata kod atau seumpamanya. Jadi mereka telahmengunci semua pintu dengan serta-merta.

Hanya 3 minit diperlukan untuk melakukannya selepas diminta.. Merekamenjumpai kanak-kanak perempuan itu 5 minit kemudian di dalam bilik airdalam keadaan masih khayal. Kepala budak perempuan itu sudah separuhdicukur, dan hanya berpakaian dalam. Ada sebuah beg mengandungi baju, pisaucukur, dan rambut palsu terletak di lantai bersebelahannya untuk menukarwajahnya.

Siapa pun yang melakukannya - iaitu mengambil lalu membawa budak perempuanini ke dalam bilik air, cukur rambut dan tukar pakaiannya - melakukannyakurang daripada 10 minit. Ini bikin saya menggigil tak sudah-sudah. Tolongperhatikan anak-anak anda apabila berada di tempat luas di mana adalahsenang untuk kita terpisah dengan mereka seperti di gedung beli-belah. Hanyabeberapa minit diperlukan untuk melakukan semuanya. 5 minit lagi maka anakperempuan itu tentu sudah berjaya dibawa keluar.

Saya masih amat terkejut ada manusia yang sanggup melakukannya, apa lagidalam masa hanya beberapa minit. Masa anak-anak kecil boleh berlari tanpahirau telah berlalu. Budak perempuan itu kini selamat. Syukur ke hadratAllah SWT, dan tahniah kepada pekerja Carrefour yang bertindak pantas.

SEBARKAN BERITA INI SELUAS-LUASNYA SUPAYA PERINGATAN DAPAT DIBUAT BAHAWA ADAMANUSIA GILA LAGI GANAS DI KALANGAN KITA SEMUA !BE SURE TO FORWARD THIS TOEVERYONE, SO THEY REMEMBER JUST HOW SICK PEOPLE ARE OUT THERE !

No comments:

Post a Comment